Óriási bejelentést tett a Lidl, ezért az egész bolygónk hálás lehet

Óriási bejelentést tett a Lidl, ezért az egész bolygónk hálás lehet

Nagy változás kezdődik a Lidlnél a környezettudatosság jegyében, az újítás a termékek 70 százalékát érinti.

Minderről most adott ki közleményt az áruházlánc: a bejelentés szerint fokozatosan eltűnik a felesleges műanyag a Lidl saját márkás termékeiről.

Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól, a megújult csomagolásnak köszönhetően, az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, aminek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.

A tájékoztatás szerint a Lidl és a Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik, és támogatja az újrahasznosítási folyamatok innovációját a választék 70 százalékát kitevő saját márkás termékek csomagolásánál.

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője hangsúlyozta: más árucsoportoknál is a legmegfelelőbb csomagolás kialakítására törekszenek. Az áruházakban és logisztikai központokban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagok és fóliaanyagok több mint 90 százalékát újrahasznosítják.

Az 1930-as években Németországban alapított Lidl dinamikusan fejlődő élelmiszerlánc Magyarországon. A vállalat 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már több mint 160 áruházzal van jelen, és közel négyezer munkavállalót foglalkoztat. A cég termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.