Erős hónapot zárt az RTL Magyarország: augusztusban főműsoridőben és teljes napban is újra piacvezető lett a 18-49-es korosztályban – közölte a csatorna csütörtökön. Az RTL Klubon a hónap elején jött, látott és győzött a Konyhafőnök: a gasztro reality kiváló nézettsége mellett ugyanakkor augusztusban is kitartott a kábel portfólió április óta tartó lendülete.
A Konyhafőnök kirobbanó nézettségének köszönhetően augusztusban az RTL Klub – ígéretének megfelelően – visszaszerezte vezető pozícióját a 18-49 évesek körében (főműsoridő: 12,5% SHR), miközben a versenytárs havi átlagos főműsoridős közönségaránya kétéves mélypontjára zuhant (7,9% SHR).
A gasztro reality már az indulás napján lefőzte a tévés mezőnyt és a diadalmenet azóta is tart. Az új évad indulása óta átlagosan 16,8%-os közönségarányt ért el a 18-49-es célcsoporton;
a teljes lakosság köréből pedig átlagosan 600 ezer nézőt szegezett esténként a képernyők elé.
A Konyhafőnök sikerét mutatja az is, hogy az augusztusi 21 adásból mindegyik megnyerte a saját idősávját. Az eddigi legnézettebb adás augusztus 31-én volt: ekkor 718 ezer néző volt kíváncsi a műsorra, ami 21,9%-os közönségarányt jelentett a 18-49 éves korosztály körében.
A főcsatorna nézettségi sikere mellett augusztusban tarolt az RTL Magyarország kábel portfóliója is: a hét csatornából álló kábeldivízió 14,4%-os közönségarányt ért el főműsoridőben és megelőzte a versenytárs kábeles portfólióját (13,6% SHR).
A zászlóshajónak számító Film+ megtartotta vezető pozícióját: augusztusban főműsoridőben 5%, míg teljes napban 4,3%-os közönségarányt ért el. A Film+ nézettségét jól példázza, hogy augusztus 20-án a Kincs, ami nincs című örök klasszikus 131600 nézővel, 10,3%-os közönségaránnyal futott. Ezen az estén főműsoridőben a csatorna 9,5%-os közönségaránya a versenytárs főadójának 7,1%-os közönségarányát is meghaladta!
A Cool harmadik hónapja tartja a fő kereskedelmi célcsoportban, teljes napban a 3,9%-os eredményt, ezzel augusztusban a kábeladók között a második legnézettebb volt a Film+ után. A csatorna főműsoridőben 3,5%-ot ért el augusztusban: ezzel bőven a tavalyi éves átlag feletti eredménnyel a hónapban a harmadik legnézettebb kábeladó volt a 18-49 évesek körében.
Az RTLII főműsoridőben elérte a 3%-os havi átlagot a 18-49-es korcsoportban, így június (szintén 3%) mellett az augusztusi az idei eddigi legjobb eredménye.