Litkey Farkas futott be elsőként idén is, 19 óra 5 perc 17 másodperckor a Festipayjel. Az eredmény ugyanakkor még nem végleges, mert az Opel Fifty-Fifty fedélzetén kihelyezték az óvást jelző lobogót.
Náray Vilmos, a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj kommunikációs igazgatója elmondta, ennek hátterében valószínűleg az áll, hogy
a Festipay érinthette az egyik bóját Balatonkenesénél.
Amennyiben Józsa Mártonék írásban benyújtják az óvást, az illetékes bizottság mindkét fél részvételével tárgyalja az ügyet – tette hozzá a kommunikációs igazgató. Második helyen Józsa Márton érkezett a célba 19 óra 23 perc 26 másodperckor az Opel Fifty-Fiftyvel, harmadikként pedig Roland Gäbler 19 óra 25 perc 39 másodperckor a Black Jackkel.
A 49. Kékszalag mezőnye – az előzetes nevezések alapján 526 hajó – csütörtök reggel 9 órakor rajtolt el Balatonfüredről. A vitorlásoknak a 155 kilométeres Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Tihany – Keszthely – Tihany – Balatonfüred útvonalat kellett, illetve kell teljesíteniük kikötés és külső segítség igénybevétele nélkül, maximum 48 óra alatt.
Mutatjuk, hogy nézett ki mindez:
Idén is együtt indultak a hagyományos, egytestű hajók, a két- vagy háromtestű high-tech vitorlások, a profi csapatok és a családi vitorlázók a Balatonfüred előtti hat kilométer széles rajtvonalról. A 7 óra 13 perc 57 másodperces rekord – melyet a Fifty-Fifty tart 2014 óta – nem forgott veszélyben, mivel több szakaszon gyenge szél fújt.
Mintegy 250 hajó órákig vesztegelt Siófok közelében a teljes szélcsendben, s miközben a katamaránok már célba értek, ők még csak ezután jutottak át a nyugati medencébe. Rájuk még legalább egy éjszakányi vitorlázás vár azután, hogy a forróság, illetve a gyenge és kedvezőtlen irányú szél alaposan próbára tette őket.