Nagyot szigorítana Mark Zuckerberg a Facebook felhasználási feltételein, a tervek szerint hivatalos okiratokat fognak kérni a jövőben a személyazonosság igazolására.
Mindehhez a Facebook eddigi legnagyobb adatkezelési botránya, valamint a 2016-os amerikai elnökválasztás kampányában a közösségi oldalon pörgő, fizetett hirdetésben feladott, a választást manipuláló orosz propaganda vezetett. Halkan jegyezzük meg, igen sajnálatos, hogy Trump világra szabadítása, valamint a Cambridge Analytica ügye kellett ahhoz, amire most készül az oldal.
A HVG arról írt pénteken, hogy a jövőben két erős szűrőt is bevetnek majd a politikai hirdetések feladásánál és a nagyobb Facebook-oldalaknál.
A cikk szerint a politikai reklámoknál a hirdetőnek fel kell fednie kilétét, valamint a földrajzi pozícióját is. Ezzel azt akarják elérni, hogy senki se tudja egy ország választóit „kívülről”, vagyis egy másik országból manipulálni. A hirdetéseket a felhasználók is bejelenthetik ellenőrzésre, alapvetően pedig a mesterséges intelligencia és a moderátorok vizsgálják majd át és címkézik fel a hirdetőket és a hirdetéseket.
Hasonlóra számíthatnak a nagy Facebook-oldalak is. Itt az adminisztrátoroknak hivatalos okiratokkal kell igazolniuk személyazonosságukat – áll a cikkben.
A HVG szerint a hirdetésekre vonatkozó felülvizsgálati rendszer az USA-ban már működik, hamarosan pedig a világ más részeire is kiterjesztik a szűrőt, a Facebook-oldalakra vonatkozó azonosítást pedig szintén globálisan vezetik majd be.