1970 Chevelle SS Vert
Minden amerikai izomautó-gyűjtő álma ez a ritka 1970-es Chevelle SS Vert, amit a Craigslisten árultak. Eredeti tulajdonosa 1978-ban tette el pihenni a fészerbe, ahonnét csak akkor lett elmozdítva, amikor évtizedekkel később elkelt az internetes oldalon. De a történet itt még nem ér véget. A fickó, aki megvásárolta, újraépítette a karburátort, majd kivitte egy versenypályára, ahol 14,6 másodperc alatt gyorsult vele 150 km/h-s sebességre. Nem rossz.
1957 Corvette Airbox Racer
Ha létezik olyan történet, amely bárkit meggyőzhet arról, hogy a legrendetlenebb, legszutykosabb garázsban is találhatunk igazi ékköveket, akkor ez az. Ezt a csodát 1970-ben parkolták le egy ohiói falu pajtájában, ahol évtizedeket várt, hogy eljöjjön érte új gazdája. A soha nem visszatérő lehetőségről a Corvette-restaurációval foglalkozó művész, Joel Lauman is értesült. Rengeteget időt áldozott arra, hogy felkutassa az autó tulajdonosát és meggyőzze arról, hogy nincs szüksége erre a „roncsra.” Az illető egy feltétellel volt hajlandó megválni a kocsitól: ha új gazdája vállalja, hogy visszaállítja az eredeti állapotára.
60 különleges klasszikus
Egy ritka autó felbukkanása is elég ahhoz, hogy az autósvilág üdvrivalgásban törjön ki, de vajon mi történik, ha valaki 60 darab ritkának számító autóra bukkan egy garázsban? Pontosan erre láthattunk példát néhány évvel ezelőtt, amikor egy francia ingatlanügynök megkereste az Acturialt, a vezető francia antikvitásokkal foglalkozó aukciós házat. A birtok örököseinek halvány lila gőzük se volt arról, hogy egy aranybányán ülnek. Amikor az aukciósház küldöttei átvizsgálták a garázst, Tutanhamon sírjának feltárásával felérő felfedezést tettek. Ferrarik, Maserattik, Bugattik, Delage-ok, Million & Guietek és Talbot-Lago-k pihentek a sötétben. A Ferrari GT 250 California Spider és a rendkívül ritka Maserati A6G 2000 Berlinetta Grand Sport Frua értékét 17 millió dollárra becsülték.
Texas Jack elképesztő gyűjteménye
Ez nem egy a szó szoros értelmében vett sufni-lelet, de a történet akkor is lenyűgöző. Hősünk, Jack 1972-ben Wisconsinból Texasba költözött, ahová magával vitte kedvenc járgányait is: egy 1932-es Cadillac 370B-t (csak négy készült belőle és ez volt az egyedüli modell, amelyikbe 12 hengeres motort raktak) egy 1938-as Cadillac Series 90 V16 Fleetwood Limo-t (mely egykor a Wrigley család tulajdona volt – igen, a rágógyárosé), egy 1908-as REO Model G Boattail Roadster/Szedánt, egy 1923-as Millburn Electric Model 27L-t, valamint egy hibátlan állapotú 1937-es Kozy Coach Travel Trailert, melynek értéke ma 100 ezer dollár körül mozog. Jack nem sokkal ezután megfeledkezett csodás gyűjteményéről, mely évtizedekig várta, hogy valaki rátaláljon. Végül Antonio Brunet tett szert a járgányokra, amik ma már egy múzeumban vannak kiállítva. A gyűjtemény értékét félmillió dollárra becsülik.