Mintegy 5000 érdeklődő érkezett 57 országból az RM Sotheby’s árverési ház hétvégén megtartott Duemila Ruote elnevezésű árverésére, amely Európa eddigi legnagyobb ilyen rendezvénye volt.
Ráadásul egy gyűjtő tulajdonát értékesítették csak, igaz, nem önként döntött így Luigi Campiano. Az olasz állam több tízmillió eurós adótartozása miatt szabadította meg egyedülálló gyűjteményétől az üzletembert.
423 autó, 155 motorkerékpár, 140 kerékpár, 55 verseny motorcsónak alkotta az aukció nagy részét, innen származott az esemény neve: Duemila Ruote, azaz kétezer kerék volt jelen a négy focipályányi kiállítási területen.
Egyértelműen a Porsche márka volt a kedvence a jelenleg börtönbüntetését töltő úriembernek, több mint 70 német sportkocsi alkotta a legnagyobb frakciót, Ferrariból közel 50 volt, de több tucatnyi Fiat, Alfa Romeo és Maserati is akadt. Eredeti rali- és túraversenyautók is voltak szép számmal, ezekhez rögtön a versenyzéshez szükséges alkatrészeket is mellékelték sok esetben.
A Velence közeli raktárakból száz kamion szállította a milánói árverési helyszínre a tételeket, amelyeket aztán három napon keresztül, napi 10 órán át értékesítettek, a helyszíni 5000 emberen kívül 1000-en regisztráltak online licitre, és 20 telefonvonal is a vásárlók rendelkezésére állt.
A legmagasabb összeget, 3 416 000 eurót egy alumínium karosszériás 1966-os Ferrari 275 GTB/6C-ért fizettek, a legdrágább motorkerékpár egy 2008-as Ducati Desmosedici lett 70 200 euróval, a legdrágább kerékpár egy tűzoltóbicikli volt 10 400 euróért, a legdrágább hajó egy 1984-es Class 1 kategóriás motorcsónak lett két Lamborghini V12-essel a fedélzetén, amelyért 117 200 eurót fizettek.
Összesen 51,26 millió euró bevételt hozott Luigi Campiano autós gyűjteményének árverése (több ingatlant és egyéb ingóságot is lefoglaltak ezen kívül), a visszafogott összegben az is benne van, hogy az értékesített járművekhez semmiféle dokumentáció nem járt. A sikeres licitet követően tíz napot kell várniuk az új tulajdonosoknak arra, hogy az olasz hatóságok is jóváhagyják az üzletet, ezt követően tárolási díjat is kell még fizetniük a vételáron felül, és ezt követően kapnak majd olyan papírokat, amelyek a tulajdonjogukat bizonyítják.
(automotor.hu)