A lap beszámolója szerint Károlyt rejtett számról hívták fel. Felvette, majd az ismeretlen azt közölte a vonal másik végén, hogy a Telekomtól telefonál és gratulál, mert ő lett az egyik szerencsés nyertes a sorsolásos játékban. A nyereménye pedig egy 15 000 forintos vásárlási utalvány a Sparba vagy a Tescóba. Ehhez csak annyit kell tennie, mondta az előzékeny hang, hogy küldjön el egy kódot sms-ben kétszer a megadott számra.
Károly ekkor – sajnos nem sejtve, hogy éppen egy átverés áldozata lesz – elküldte az első sms-t, mire a szolgáltatótól jött is az automatikus válasz, hogy kimerítette a feltöltött keretét. A férfi ezt a szöveget vissza is olvasta a csalónak, aki abban a pillanatban megszakította a hívást.
Károly gyorsan felhívta a Telekomot, ahol elmondták neki, hogy nincs semmilyen sorsolásos játékuk. Egyenlegét lekérdezve azonban kiderült, nemhogy 15 000 forintos vásárlási utalványt nem nyert, hanem
15 000 forintot levontak tőle az egyetlen sms miatt.
A szolgáltató nem tud mit kezdeni a helyzettel, ki kell fizetnie az összeget.
Mi viszont azt tanácsoljuk, hogy mindenki végezzen el egy egyszerű beállítást, amikor új telefonelőfizetést vásárol (vagy akár utólag, most is): kérje meg az eladót vagy az ügyfélszolgálatot, hogy tiltsák le részére az emeltdíjas telefonszámokat! Erre minden szolgáltatónál lehetőség van, és így biztosan akár később, évek múltán (megfeledkezve erről az átverési módról) sem fog senki belesétálni a csapdába, hiszen technikailag is lehetetlen lesz a telefonjáról emeltdíjas sms-t vagy hívást kezdeményezni.
Ha van olyan ismerősöd, aki áldozata lehet ilyen átverésnek, vagy nem tud az említett beállítási lehetőségről, oszd meg vele ezt a cikket!