A kreativ.hu összegézése szerint nemcsak az olyan részletekre tértek ki, hogy hányszor tiszítja a magyar a WC-t (válaszadók 54 százaléka hetente tisztítja), meg mivel (ez milyen kedves sor: „a megkérdezettek 69 százaléka a vegyi fertőtlenítőszerekre esküszik, de 57 százalékuk a tablettáknak, kapszuláknak és zseléknek is esélyt ad a WC felületén lerakódó baktériumok elleni küzdelemben”), de szociális, népegészségügyi, sőt médiás dimenziója is volt a felmérésnek.
Így például már azt is tudjuk, hogy „a magyar otthonok túlnyomó többségében (63 százalék), külön helyiségben található a WC, 49 százalékukban pedig a fürdőszobában – írják. Ugyanakkor 100 magyar háztartásból 4-ben az illemhely a lakáson kívül, például a közös folyosón található”.
A megkérdezett férfiak közel kétharmada állítása szerint állva vizel, míg bő egyharmaduk ülve. A dél-dunántúli régióban azonban magasabb az ülve vizelő férfiak aránya. Vizelésre a magyarok túlnyomó többsége csak 1-2 percet fordít az életéből alkalmanként, míg székelés esetén a legtöbben 3-5 percre csukják magukra a WC-ajtót – derül ki a kutatásból.
A válaszadók több mint kétharmada nem végez egyéb tevékenységet, miközben a WC-n időzik. Azok közül, akik egyszerre több dologra is képesek a WC-n ülve, a legnagyobb arányban újságot olvasnak (51%), amit az elektronikus eszközön történő olvasás követ (44%). Az Észak-Alföldön élőknél az újság- és könyvolvasási kedv is magas, arányaiban a legtöbben a városokban élők választják az okoseszközöket a WC-n töltött idő alternatív tartalommal történő kitöltésére.
A felmérésből készült infografika is, íme: