A szolgáltatói adatbázis problémájára hivatkozva, a Telekom ügyfélszolgálatának nevében telefonálgatnak most a csalók. Ha ezt hallod, akkor tudd: át akarnak verni.
A módszerről a HVG cikkezett november 7-én. Mint írták, a csalók a Telekom ügyfélszolgálatának nevét bemondva telefonálnak, de nem nyereményt ígérnek, hanem azt mondják, hogy gond van a szolgáltatói adatbázissal. Elmondásuk szerint összekuszálódott a rendszer, ezért újra össze kell kötni az ügyfeleket és adataikat a készülékeikkel.
Mivel telefonos beszélgetés során nem kérhetnek el semmilyen adatot, csak egy SMS-t küldenek a központból – hazudják. Azt kérik, válaszolj erre az SMS-re, ugyanazt írd, mint amit kaptál benne. Ezután befut az SMS:
null
null
Itt már a FELTÖLT gyanús lehet, de a csalók meggyőző álcát kreáltak. A 06 30 344 4500 a Magyar Telekom központi száma, viszont a FELTÖLT után más szám látszik, majd mögötte az, hogy 15000, amiből össze lehet rakni, hogy ennyivel vágják meg a gyanútlan emberkét.
Mit tehetsz ilyenek elkerülése végett? Ha valaki felhív ilyennel, kérd tőlük, hogy postázzák neked a szerződést, vagy mondd, hogy csak személyesen vagy hajlandó ezt elintézni, vagy simán csapd rájuk a kagylót azzal a dumával, hogy pontosan tudod, hogy át akarnak verni, mert már megírta az újság.