Új, sunyi traffipaxrendszert szabadítanának a magyar autósokra

Új, sunyi traffipaxrendszert szabadítanának a magyar autósokra

Új módszerrel vadásznának a gyorshajtókra a rendőrök, mely egy komplett rendszer lenne. Indokként elhangzott, rengeteg a halálos közúti baleset, az viszont nem, hogy ez ellen szemlátomást a 14 milliárd forintból kiépített szupertraffipax-hálózat, a VÉDA-rendszer sem tudott tenni semmit.

Minderről az InfoRádiónak beszélt Halmosi Zsolt rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes. A rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes szerint csaknem minden közúti baleset valamilyen felelőtlenség következménye. A Biztonság hete című programmal arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy „ez egy óriási, közös felelősségünk”.

Halmosi elmondta, hazánk útjain idén már 432-en haltak meg. Véleménye szerint az átlagsebességmérés jó módszer lehet a rendőrség kezében. A VÉDA-rendszert felkészítették arra, hogy a fix telepítésű eszközök, illetve a fix és mobil berendezések között átlagsebességet mérjen.

„A kollégáim most dolgoznak annak a rendszernek a kialakításán, amely majd lehetőséget biztosít arra, hogy – ha a jogszabályi feltételek meglesznek -, alkalmazható lehessen ez a módszer”

– idézte Halmosi szavait a lap. Az új rendszertől azt várják, hogy nyakon csípjék azokat a száguldozókat is, akik csak a traffipaxok előtt lassítanak.

Az InfoRádió megszólaltatta Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértőt, aki elmondta: az átlagsebességmérés egy relatíve hosszabb, 3-5 kilométeres útszakaszon ellenőrzi a jármű gyorsaságát, a mérés kezdetétől a mérés végéig megtett út és idő arányából számolja ki az átlagsebességet.

A szisztémának ugyanakkor megvannak a korlátai is a szakember szerint. Két mérőpont között zárt rendszernek kell lennie, nem lehet parkoló vagy kereszteződés benne. Hozzátette, a rendszert külföldön, főként hidakon, alagutakban használják.